Olaj- és olajszűrő csere
Sok autótulajdonos annyit biztosan tud már, hogy az ő motorjába 10W-40-es vagy 5W-30-as szintetikus vagy épp félszintetikus olaj szükséges. Ez azonban még meglehetősen kevés információ a helyes döntéshez. A Bosch Car Service műhelyében gyári katalógusokból precízen kiderül, hogy az Ön autójához milyen olaj és milyen szűrő a megfelelő választás. Az API, ACEA, ILSAC, vagy saját, gyártói minősítés a futásteljesítmény figyelembevételével együttesen adják a helyes alkalmazást.
Egy hétköznapi használatú autóban hagyományos viszonyok között (pl. nem taxi) 15000 KM-enként szükséges olajat és szűrőt cserélni. Igaz, a gyártók némelyike akár 30000 KM-es intervallumot is meghatároz, azonban ez csak nagymértékű műszaki kockázat mellett lehetséges. Ha bizonytalan, hogy az Ön autójában milyen időközönként vagy megtett KM után kell olajat cserélni, látogasson el hozzánk!
A márkafüggetlen Bosch Car Service Óbudában kizárólag eredeti, hivatalos beszállítóktól vásárolt kiváló minőségű olajokkal és szűrőkkel találkozhat, melyek gyors cseréjét előzetes bejelentkezés után, helyben megvárhatja.
Hengerfej felújítás
A szerviz kifejezetten nagy tapasztalattal és felkészültséggel vállal hengerfej felúítást benzines és dízel motorokon egyaránt. A mai motorok egyik gyenge pontja a hengerfej, ugyanis az égési nyomás növekedésével együtt nem növekedett kellő mértékben tartósságuk, illetve a hűtőrendszerük hatékonysága. Mindezzel egyidőben pedig a hengerfej egyre összetettebb alkatrésszé válik, különösen a változtatható szelepvezérlések és a lekapcsolható hengerek alkalmazása miatt. A korszerű motoroknál egyre gyakrabban használnak alumínium hengerfejet, amik érzékenyebbek a hőterhelésre és kisebb szilárdságúak. A magas hőterhelés miatt a hengerfej eldeformálódhat és a hengerfej tömítés átég. Ebben az esetben víz kerül az égéstérbe és fordítva: olaj a hűtőrendszerbe, melyet indikátor folyadékkal a Bosch Car Service ki tud mutatni. Kritikus hiba esetén akár repedések is keletkezhetnek a hengerfejben, melyet nyomáspróbával lehet igazolni. A felújítás során külön figyelmet kell fordítani a szelepek és vezérlésük épségére, ugyanis sérült szeleptányérok vagy szelepszár szimmering sérülés esetén nem tud felépülni a motorban a sűrítési végnyomás. Súlyos esetben a sérült szelepről levált darab akár tönkre is teheti a henger falát. A hengerfej felújításakor a szelepszár-szimmeringek minden körülmények között kicserélésre kerülnek.
Felújítás alkalmával a hengerfej síkköszörülésen esik át, majd összeállításnál a motor új szimmeringeket, új tömítéseket kap.
A szervizben egy motor megbontása alkalmával a segédberendezések és kábelek is átvizsgálásra és ha szükséges felújításra vagy kicserélésre kerülnek. A generátor, a klímakompresszor, a turbó vagy a vízpumpa cseréje könnyebben megvalósítható ebben az állapotban és mindenképp felhívjuk rá ügyfeleink figyelmét. Ugyanígy érdemes megfontolni egy felújított motor esetében az új gyertyák, vezérműszíj és görgők cseréjét, melyet természetesen -ha elérhető- Bosch alkatrészkészletből nyújtjuk.
Motordiagnosztika
A technológia fejlődésével az autók egyre több IT tartalommal rendelkeznek, és így egyre újabb kihívást jelentenek a szervizek számára. Napjainkban a korszerű motorvezérlő rendszerek sok esetben felismerik ha például az üzemanyag-befecskendezési folyamatban vagy szelepvezérlésben meghibásodás történik és a motor védelme érdekében figyelmeztető kódok generálása mellett korlátozzák az optimális motorteljesítményt.A Bosch jármű diagnosztika olyan módszer, amely a hibásnak vélt alkatrész cseréje helyett azt megelőzően műszeres méréseket végez. A hibakódok megismerését követően a találgatások helyett csak a ténylegesen szükséges alkatrész cseréjére vagy javítására lehet fókuszálni.
Jelentkezzen be Bosch motordiagnosztikára!